Cu toate acestea, expertii avertizeaza ca acest lucru nu este deloc un indemn la bautura pentru reprezentantii sexului tare, alcoolul in cantitati mari crescand considerabil riscul dezvoltarii unor altor boli grave. Anual, 1,8 milioane de decese sunt cauzate de alcool. Cercetarea in cauza a fost efectuata in Spania, tara cu o rata destul de ridicata in ceea ce priveste consumul de bauturi alcoolice si o rata destul de scazuta in ceea ce priveste bolile de inima. La acest studiu - intins pe o durata de zece ani - au participat barbati si femei deopotriva, cu varste cuprinse intre 29 si 69 de ani, carora li s-a cerut sa realizeze un istoric al obiceiurilor lor intr-ale bauturii. Cercetatorii din diferite centre de pe intreg teritoriul Spaniei au plasat participantii in sase categorii - de la cei care nu au pus niciun strop de alcool in gura pana la cei care beau peste 90 de grame pe zi. Acesta ar fi echivalentul consumarii a aproximativ opt sticle de vin pe saptamana. La cei "slab consumatori" - mai putin de un paharel de vodka pe zi, de exemplu - riscul a fost redus cu 35%, iar pentru cei care beau de la trei la peste 11 shot-uri zilnic, riscul a ajuns la mai putin de 50%. Aceste beneficii nu au fost regasite si la reprezentantele sexului frumos, care din start au un risc mai scazut in a dezvolta o maladie la inima. Cercetatorii presupun ca aceasta diferenta este determinata de faptul ca femeile proceseaza altfel alcoolul si, totodata, de faptul ca, in tinerete, hormonii feminini protejeaza organismul impotriva bolilor. (A.M.)